دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

معرفی نرم افزار دیزاین بیلدر

انجام پروژه دانشگاهی

معرفی نرم افزار دیزاین بیلدر

۷۹ بازديد
DesignBuilder ابزارهای پیشرفته ای را برای مدل سازی و کمی سازی عملکرد ساختمان در یک رابط کاربری آسان فراهم می کند. این کار کل تیم شما را قادر می سازد تا از همان نرم افزار برای ساخت سریع و راحت و کم مصرف طراحی ساختمان از مفهوم تا پایان کار و بهره برداری از ساختمان استفاده کند.
DesignBuilder مجموعه ای کاملاً یکپارچه از ابزارهای با بهره وری بالا را برای کمک به طراحی پایدار ساختمان و تجزیه و تحلیل عملکرد فراهم می کند. انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل انرژی و راحتی را می توان به طور یکپارچه از یک مدل پایه انجام داد ، به شما این امکان را می دهد که بیشتر نیاز مشتری خود را برآورده کنید و حداکثر مقدار را از زمانی که در فعالیت مدل سازی خود سرمایه گذاری می کنید ، استخراج کنید. معماران ، مهندسان و مدلسازان برجسته انرژی در سراسر جهان از DesignBuilder برای تعیین کمیت تأثیر استراتژی های طراحی خود بر عملکرد محیطی استفاده می کنند. یا به سادگی برای نشان دادن انطباق با کدهای نظارتی ساختمان و طرح های صدور گواهینامه مانند LEED ، Energy Star و BREEAM.
برای ارزیابی سناریوهای مختلف طراحی جایگزین برای سیستم ها و کنترل های HVAC ، نماها ، نورپردازی ، فن آوری های تجدید پذیر همه در یک مکان با راه حل های BIM پیوند برقرار کنید ، و مطابق با نیاز مشتری تنظیم کنید.
خروجی های فنی و ارائه شده با کیفیت بالا کمک می کند تا یافته ها به گونه ای به مشتری منتقل شود که آنها به راحتی درک کنند. شاخص های کلیدی عملکرد مانند مصرف انرژی ، حداکثر بارهای گرمایش و سرمایش ، انتشار کربن ، راحتی حرارتی ، در دسترس بودن نور روز و هزینه را می توان در طول فرایند طراحی در هر دو ساختمان تهویه طبیعی و تهویه مطبوع ارائه داد.
اگر شما در زمینه طراحی ساختمانهای راحت با بهره وری انرژی بالا ، کمی سازی و ارزیابی اقدامات صرفه جویی در مصرف انرژی یا مطابقت با کدها و برنامه های صدور گواهینامه هستید ، DesignBuilder می تواند به شما در انجام این کار سریعتر کمک کند.

تخصص مورد نیاز:
DesignBuilder آسانترین نرم افزار اصلی برای تجزیه و تحلیل عملکرد ساختمان برای یادگیری است. مبتدیان و دانشجویان می توانند DesignBuilder را سریعتر از ابزارهای قابل مقایسه یاد بگیرند و با نرم افزار سریعتر به تولید برسند. این مزایای بهره وری همچنان که کاربر با ویژگی های پیشرفته تر نرم افزار آشنا می شود ، ادامه می یابد.
حضار:
معماران ، مهندسان ، طراحان ساختمان ، دانشمندان ساختمان ، بخش های تحقیقاتی و آموزشی. DesignBuilder ساده ترین و قدرتمندترین نرم افزار موجود برای آموزش دانشجویان شبیه سازی انرژی در ساختمان است. ترکیبی از قدرت و سهولت استفاده در صنعت بی نظیر است.
ورودی:
مدل ساز جامد OpenGL ، اجازه می دهد تا مدل های ساختمانی به راحتی با قرار دادن ، کشش و برش "بلوک ها" در فضای 3 بعدی جمع شوند. عناصر واقع گرایانه 3 بعدی بازخورد بصری ضخامت عناصر واقعی و مناطق و حجم اتاق را ارائه می دهند. هندسه ساختمان را می توان از مدل های 3D BIM وارد کرد ، به صورت آزاد طراحی شده یا از نقشه های 2D طبقه وارد شده است.
سیستم مدیریت داده منحصر به فرد DesignBuilder شما را قادر می سازد متداول ترین داده ها را در سایت ، ساختمان ، بلوک ، سطح منطقه یا سطح وارد کنید تا سپس به طور خودکار برای همه ویژگی ها در سطوح زیر آن تنظیم شود. این به میزان قابل توجهی میزان داده شما برای ورود را کاهش می دهد ، زمان مدل سازی را کاهش می دهد و خطر خطای ورودی داده را کاهش می دهد.
خروجی:
هوای داخلی ، میانگین دما و رطوبت تابشی و عملیاتی.
خروجی راحتی شامل منحنی های توزیع دما ، معیارهای آسایش 55 ASHRAE ، CIBSE TM52 و TM59 ، Fanger PMV ، Pierce PMV ET ، Pierce PMV SET ، شاخص ناراحتی Pierce (DISC) ، Pierce Thermal Sens. Index (TSENS) ، Kansas Uni TSV ، تحت منحنی توزیع ساعت گرمایش و گرم شدن بیش از حد.
داده های هواشناسی سایت.
انتقال گرما از طریق پارچه ساختمان از جمله دیوارها ، سقف ها ، نفوذ ، تهویه و غیره
بارهای گرمایش و سرمایش.
انتشار CO2 و سایر آلاینده ها.
اندازه کارخانه های گرمایش و سرمایش را می توان با استفاده از داده های هوا در طراحی محاسبه کرد.
داده ها می توانند به صورت گرافیکی یا به صورت جدول نمایش داده شوند و می توانند در طیف وسیعی از قالب ها به صفحه گسترده و گزارش های سفارشی صادر شوند. همچنین می توان داده های سطح و منطقه ارائه شده روی مدل را با استفاده از رنگهای کاذب تجسم کرد.
خروجی های بهینه سازی به شما امکان می دهد گزینه ها را با بهترین ترکیب هزینه ، انرژی و عملکرد راحت مشخص کنید و از رابطه پیچیده بین اهداف طراحی ، محدودیت ها و گزینه های طراحی ممکن استفاده کنید.
ASHRAE 90.1 ضمیمه G 2007 و 2010 گزارش روش ارزیابی عملکرد برای پشتیبانی از LEED EAp2 و EAc1.
نقاط قوت:
DesignBuilder یک انتخاب عالی برای مدل سازی در مراحل اولیه برای آزمایش مفاهیم طراحی ساختمان است ، به شما این امکان را می دهد که با تکامل طرح و بالغ شدن مدل ، آن مفاهیم را به راحتی توسعه دهید. با DesignBuilder شما واقعاً می توانید مدل اولیه خود را تا رسیدن به طراحی دقیق و صدور گواهینامه بدون نیاز به پاره پاره کردن و شروع مجدد ، توسعه دهید.
مفهوم DesignBuilder از "شبیه سازی ساخته شده آسان" با توانایی آن در راه اندازی سریع یک مدل انبوه سازی در مراحل اولیه با استفاده از ابزارهای ایجاد و ویرایش سریع هندسه ، الگوهای ورودی داده و
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.