دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

متلب یا پایتون

انجام پروژه دانشگاهی

متلب یا پایتون

۷۴ بازديد
MATLAB® به عنوان یک محیط با کیفیت بالا برای هر کاری که شامل آرایه ها ، ماتریس ها یا جبر خطی است به طور گسترده ای شناخته می شود. پایتون در این عرصه جدیدتر است اما برای کارهای مشابه محبوبیت بیشتری پیدا می کند. همانطور که در این مقاله مشاهده خواهید کرد ، پایتون از تمام قدرت محاسباتی MATLAB برای کارهای علمی برخوردار است و توسعه برنامه های قوی را سریع و آسان می کند. با این وجود ، در مقایسه MATLAB و Python تفاوت های مهمی وجود دارد که برای تغییر موثر باید در این مورد بیاموزید.

در این مقاله ، شما می آموزید که چگونه:

تفاوت های استفاده از MATLAB در مقابل پایتون را ارزیابی کنید
محیطی را برای پایتون تنظیم کنید که اکثر توابع MATLAB را کپی کند
اسکریپت ها را از MATLAB به پایتون تبدیل کنید
از مشکلات رایجی که ممکن است هنگام تغییر از MATLAB به پایتون داشته باشید ، خودداری کنید
کدی بنویسید که مانند پایتون به نظر برسد و احساس شود
پاداش رایگان: برای دسترسی به راهنمای منابع NumPy رایگان که شما را به بهترین آموزش ها ، فیلم ها و کتابها برای ارتقا مهارت های NumPy خود راهنمایی می کند ، اینجا را کلیک کنید.
OpenCV Vs MATLAB: Which Is Best For Successful Computer Vision Project?

MATLAB vs Python: مقایسه ویژگی ها و فلسفه
Python یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و با اهداف عمومی است که برای سهولت استفاده توسط بشر برای انجام انواع کارها طراحی شده است. پایتون توسط گیدو ون روسوم ساخته شد و اولین بار در اوایل دهه 1990 منتشر شد. پایتون یک زبان بالغ است که توسط صدها نفر از همکاران در سراسر جهان توسعه یافته است.

پایتون توسط توسعه دهندگانی که روی پروژه های کوچک و شخصی کار می کنند ، تا بزرگترین شرکتهای اینترنتی در جهان استفاده می شود. پایتون نه تنها Reddit و Dropbox را اجرا می کند ، بلکه الگوریتم اصلی گوگل در پایتون نوشته شده است. همچنین ، Django Framework مستقر در پایتون اینستاگرام و بسیاری از وب سایت های دیگر را اجرا می کند. از نظر علمی و مهندسی ، داده های ایجاد عکس 2019 از سیاهچاله در پایتون پردازش شد و شرکت های بزرگی مانند Netflix از پایتون در کارهای تجزیه و تحلیل داده های خود استفاده می کنند.

همچنین تفاوت فلسفی مهمی در مقایسه MATLAB vs Python وجود دارد. MATLAB یک نرم افزار اختصاصی و منبع بسته است. برای اکثر افراد ، مجوز استفاده از MATLAB بسیار گران است ، به این معنی که اگر کدی در MATLAB داشته باشید ، پس فقط افرادی که توانایی تهیه مجوز را دارند ، قادر به اجرای آن هستند. بعلاوه ، کاربران برای هر جعبه ابزار اضافی که می خواهند نصب کنند ، برای گسترش عملکرد اصلی MATLAB هزینه دریافت می کنند. جدا از هزینه ، زبان MATLAB منحصرا توسط Mathworks ساخته شده است. اگر Mathworks هرگز از فعالیت خارج شود ، آنگاه MATLAB دیگر نمی تواند توسعه یابد و در نهایت ممکن است عملکرد خود را متوقف کند.

از طرف دیگر ، پایتون یک نرم افزار رایگان و منبع باز است. نه تنها می توانید پایتون را بدون هیچ هزینه ای بارگیری کنید ، بلکه می توانید کد منبع را نیز بارگیری ، مشاهده و اصلاح کنید. این یک مزیت بزرگ برای پایتون است زیرا اگر توسعه دهندگان فعلی به دلایلی قادر به ادامه کار نباشند ، هر کسی می تواند توسعه زبان را افزایش دهد.

اگر یک محقق یا دانشمند هستید ، استفاده از نرم افزار منبع باز مزایای بسیار خوبی دارد. پل رومر ، برنده نوبل اقتصاد 2018 ، اخیراً به پایتون گرویده است. با تخمین وی ، تغییر روی نرم افزارهای منبع باز به طور کلی و به طور خاص پایتون ، یکپارچگی و پاسخگویی بیشتری را برای تحقیقات وی به ارمغان آورد. به این دلیل که همه کدها توسط هر خواننده علاقه مند به اشتراک گذاشته می شوند و اجرا می شوند. پروفسور رومر مقاله ای عالی با عنوان Jupyter ، Mathematica و آینده مقاله تحقیق درباره تجربه خود با نرم افزار منبع باز نوشت.
منبع:
https://bit.ly/36JuDCI

علاوه بر این ، از آنجا که پایتون بدون هیچ هزینه ای در دسترس است ، مخاطبان بسیار گسترده تری می توانند از کدی که شما توسعه می دهید استفاده کنند. همانطور که کمی بعد در مقاله خواهید دید ، پایتون دارای یک انجمن عالی است که می تواند به شما در شروع کار با زبان و پیشرفت دانش شما کمک کند. ده ها هزار آموزش ، مقاله و کتاب در مورد توسعه نرم افزار پایتون وجود دارد. چند نکته که شما را راه میاندازد:

مقدمه ای بر پایتون 3
انواع داده های اساسی در پایتون
مسیر یادگیری مبانی پایتون 3
به علاوه ، با وجود بسیاری از توسعه دهندگان در انجمن ، صدها هزار بسته رایگان برای انجام بسیاری از کارهایی که می خواهید با پایتون انجام دهید وجود دارد. بعداً در این مقاله درباره نحوه دریافت این بسته ها بیشتر خواهید آموخت.

مانند MATLAB ، پایتون یک زبان تفسیر شده است. این بدان معنی است که کد پایتون می تواند بین تمام سیستم عامل های اصلی سیستم عامل و ساختارهای CPU موجود در آنجا منتقل شود ، فقط تغییرات کوچک برای سیستم عامل های مختلف مورد نیاز است. توزیع پایتون برای پردازنده های دسک تاپ و لپ تاپ و میکروکنترلرها مانند Adafruit وجود دارد. پایتون همچنین می تواند با میکروکنترلرهای دیگری مانند آردوینو با یک رابط برنامه نویسی ساده تقریباً یکسان باشد بدون توجه به سیستم عامل میزبان.

به تمام این دلایل و موارد دیگر ، پایتون یک گزینه عالی برای جایگزینی MATLAB به عنوان زبان برنامه نویسی مورد نظر شما است. اکنون که متقاعد شده اید Python را امتحان کنید ، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه آن را در رایانه خود نصب کرده و نحوه تغییر از MATLAB را می آموزید!
منبع:https://realpython.com/matlab-vs-python/

حلقه for در پایتون

حلقه for بخشی از کد را برای مجموعه ای از مقادیر تکرار می کند.

براساس آنچه در توضیحات پایتون آمده است، حلقه for در پایتون کمی متفاوت تر از عملکرد آن در زبان هایی مانند جاوا اسکریپت یا C کار می کند.

حلقه for یک متغیر تکرار کننده دارد که مقادیر لیست (یا آرایه یا رشته) ارائه شده را پیمایش کند و در هر تکرار کد بدنه حلقه برای مقدار متغیر اجرا می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.