دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

چگونه با نرم افزار کامسول پروژه دانشجویی انجام دهیم؟؟؟

۶۹ بازديد
مقدمه | مقدمه: شبیه سازی رایانه به بخشی اساسی در علوم و مهندسی تبدیل شده است. تجزیه و تحلیل دیجیتالی اجزا ، به ویژه ، هنگام تولید محصولات جدید یا بهینه سازی طرح ها مهم است. امروز طیف گسترده ای از گزینه های شبیه سازی در دسترس است. محققان از همه چیز استفاده می کنند ، از زبان های برنامه نویسی پایه گرفته تا بسته های مختلف سطح بالا که روش های پیشرفته را اجرا می کنند. اگرچه هر یک از این تکنیک ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند ، اما همه آنها یک نگرانی مشترک دارند: آیا می توانید به نتایج اعتماد کنید؟ هنگام در نظر گرفتن اینکه چه چیزی نرم افزار را قابل اعتماد می کند ، یادآوری هدف مفید است: شما مدلی می خواهید که به طور دقیق آنچه در دنیای واقعی. یک محیط شبیه سازی رایانه ای به سادگی ترجمه قوانین فیزیکی دنیای واقعی به شکل طبیعی آنها است. اینکه چقدر ساده سازی در فرآیند ترجمه اتفاق می افتد به تعیین دقت مدل بدست آمده کمک می کند. بنابراین ، داشتن یک محیط شبیه سازی که امکان افزودن هرگونه تأثیر فیزیکی به مدل شما را داشته باشد ، ایده آل است. این همان چیزی است که COMSOL در مورد آن است. این یک پلت فرم انعطاف پذیر است که حتی به کاربران تازه کار اجازه می دهد تا تمام جنبه های فیزیکی مربوط به طرح های خود را مدل کنند.
کاربران پیشرفته می توانند عمیق تر شوند و از دانش خود برای توسعه راه حل های سفارشی ، متناسب با شرایط منحصر به فرد خود استفاده کنند. با استفاده از این نوع محیط مدل سازی فراگیر ، COMSOL به شما اطمینان می دهد تا مدلی را که می خواهید با دقت واقعی در جهان ایجاد کنید. ویژگی های خاصی از COMSOL با استفاده از آن آشکار می شود. سازگاری در این میان برجسته است. COMSOL ایجاب می کند که هر نوع شبیه سازی موجود در بسته ، توانایی ترکیب با سایر موارد را داشته باشد. این نیاز سختگیرانه در واقع آنچه در دنیای واقعی اتفاق می افتد را منعکس می کند. به عنوان مثال در طبیعت ، برق همیشه با اثر حرارتی همراه است. این دو کاملا سازگار است. اجرای سازگاری مدل های چند فیزیکی سازگار را تضمین می کند و دانش این است که ، حتی با گسترش خانواده محصولات COMSOL ، دیگر هرگز نگران ایجاد یک مدل جدا نخواهید بود. ویژگی قابل توجه دیگر پلت فرم COMSOL سازگاری است. با تغییر مدل سازی شما ، نرم افزار نیز تغییر می کند. اگر متوجه شدید که نیاز به تأثیر بدنی دیگری دارید ، می توانید آن را اضافه کنید. اگر یکی از ورودی های مدل شما به فرمولی نیاز دارد ، می توانید آن را وارد کنید. با استفاده از ابزاری مانند هندسه پارامتر شده ، مش تعاملی و توالی های حل کننده سفارشی ، می توانید به سرعت خود را با جریانهای مورد نیاز وفق دهید.
2 | مقدمه COMSOL Multiphysics همچنین چندین مزیت حل مسئله دارد. هنگام شروع یک پروژه جدید ، استفاده از COMSOL به شما کمک می کند تا مشکل خود را درک کنید. شما می توانید ویژگی های مختلف هندسی و فیزیکی مدل خود را آزمایش کنید ، بنابراین می توانید چالش های مهم طراحی را انجام دهید. ماهیت انعطاف پذیر محیط COMSOL با سهولت تنظیم و راه اندازی موارد "چه می شود" ، تجزیه و تحلیل بیشتر را تسهیل می کند. با بهینه سازی هر جنبه از مدل خود می توانید شبیه سازی خود را به سطح تولید برسانید. رفت و برگشت پارامترها و توابع هدف را می توان درست در رابط کاربری اجرا کرد. از ستاره t تا انتها ، COMSOL ابزاری کامل برای حل مشکلات است. با تبدیل شدن به یک کاربر باتجربه تر از COMSOL ، اعتماد به نفس شما در شبیه سازی رایانه بیشتر می شود. شما به یک مدل ساز کارآمد تبدیل خواهید شد و نتایج آن را نشان می دهند. باقیمانده این مقدمه اختصاص داده شده است تا شما را با یک قدم محکم در جهت رسیدن به این هدف آغاز کند. پس از معرفی کلی رابط کاربری ، چندین آموزش به شما گام به گام از طریق نمونه های نمونه ای که ویژگی های مهم را برجسته می کنند ، شما را راهنمایی می کنند. نمودارهای آموزنده ، ایده ای از قابلیت COMSOL توسط فایلها ، توابع و گزینه های داخلی در اختیار شما قرار می دهند. در پایان شما در راه استفاده از تمام مزایایی که COMSOL ارائه می دهد به خوبی پیش خواهید رفت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.