دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

چگونه باید پروژه های حسابداری خود را به بهترین شیوه انجام دهیم؟

۶۶ بازديد
هر سازمان تجاری که دارای منابع اقتصادی مانند پول ، ماشین آلات و ساختمان است ، از اطلاعات پروژه حسابداری استفاده می کند. به همین دلیل ، حسابداری را زبان تجارت می نامند. حسابداری همچنین به عنوان زبان ارائه دهنده اطلاعات مالی در مورد سازمانهای غیرانتفاعی مانند دولت ها ، کلیساها ، موسسات خیریه ، اخوان و بیمارستان ها است. با این حال ، در این فصل ما به حسابداری برای شرکت های تجاری خواهیم پرداخت.
فرآیند حسابداری داده های مالی را برای طیف گسترده ای از افراد فراهم می کند که اهداف آنها در مطالعه داده ها بسیار متفاوت است. به عنوان مثال مقامات بانکی ممکن است صورتهای مالی یک شرکت را مطالعه کنند تا توانایی شرکت در بازپرداخت وام را ارزیابی کنند. سرمایه گذاران احتمالی ممکن است داده های حسابداری چندین شرکت را با یکدیگر مقایسه کنند تا تصمیم بگیرند کدام شرکت بهترین سرمایه گذاری را نشان می دهد. حسابداری همچنین داده های مالی قابل توجهی را برای تصمیم گیری مفید در اختیار مدیریت قرار می دهد.
تعریف حسابداری
همانطور که در ویدئو توضیح داده شده است ، حسابداری "زبان تجارت" است. انجمن حسابداری آمریکا حسابداری را چنین تعریف می کند: "فرآیند شناسایی ، اندازه گیری و ابلاغ اطلاعات اقتصادی برای اجازه قضاوت ها و تصمیمات آگاهانه توسط کاربران اطلاعات."
این اطلاعات در درجه اول مالی است - به صورت پول بیان می شود. بنابراین ، حسابداری یک فرایند سنجش و ارتباط است که برای گزارش فعالیتهای سازمانهای تجاری سودجو به کار می رود. به عنوان یک فرایند اندازه گیری و ارتباط برای تجارت ، حسابداری اطلاعاتی را فراهم می کند که اجازه قضاوت و تصمیم گیری آگاهانه توسط کاربران داده را می دهد.
کاربران داخلی و خارجی
استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم می شوند. کاربران داخلی افرادی در یک سازمان تجاری هستند که از اطلاعات حسابداری استفاده می کنند. به عنوان مثال ، گروه منابع انسانی برای تعیین حقوق و مزایا باید اطلاعاتی در مورد سودآوری تجارت داشته باشد. به همین ترتیب ، مدیران تولید باید بدانند که آیا تجارت به اندازه کافی توانایی جایگزینی ماشین آلات فرسوده یا پرداخت اضافه کار به کارگران تولید را دارد. کاربران خارجی افرادی خارج از واحد تجاری هستند که از اطلاعات حسابداری استفاده می کنند. این کاربران خارجی شامل سرمایه گذاران بالقوه ، خدمات درآمد داخلی ، بانک ها و شرکت های مالی و همچنین مقامات مالیاتی محلی هستند. اطلاعات مربوط به حسابداری زمانی فرا می رسد که زمان ارزیابی پیامدهای مالی گزینه های مختلف فرا رسیده است. حسابداران عدم اطمینان را با استفاده از قضاوت حرفه ای کاهش می دهند تا تأثیر مالی آینده اقدام یا تأخیر در عمل را تعیین کنند. به طور خلاصه ، اگرچه اطلاعات حسابداری نقش مهمی در کاهش عدم اطمینان در یک سازمان دارد ، اما همچنین اطلاعات مالی را برای افراد خارج از شرکت فراهم می کند.
اطلاعات حسابداری مالی در صورتهای مالی ظاهر می شود که در درجه اول برای استفاده خارجی است (اگرچه مدیریت همچنین از آنها برای تصمیمات داخلی خاص استفاده می کند). سهامداران و بستانکاران دو طرف خارجی هستند که به اطلاعات حسابداری مالی نیاز دارند. این طرف های خارجی در مورد موضوعات مربوط به کل شرکت تصمیم می گیرند ، از جمله اینکه آیا سرمایه گذاری خود را در یک شرکت کم یا زیاد می کنند یا اعتبار را به یک شرکت اعطا می کنند. در نتیجه ، اطلاعات حسابداری مالی به کل شرکت مربوط می شود ، در حالی که حسابداری مدیریتی بر قسمتها یا بخشهای شرکت متمرکز است.
از آنجا که کاربران خارجی اطلاعات پروژه حسابداری بسیار متفاوت هستند ، نحوه ارائه اطلاعات مالی باید سال به سال و شرکت به شرکت سازگار باشد. به منظور تسهیل این امر ، حسابداران مالی مجموعه ای از قوانین را تحت عنوان اصول حسابداری عمومی پذیرفته شده (GAAP) رعایت می کنند. GAAP مجموعه ای یکسان از قوانین حسابداری است که به کاربران اجازه می دهد صورتهای مالی صادر شده توسط یک شرکت را با صورتهای شرکت دیگر در همان صنعت مقایسه کنند. این اصول برای گزارشگری مالی توسط یک آژانس غیر انتفاعی مستقل ایجاد شده توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) به نام هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) صادر می شود. ماموریت FASB "ایجاد و بهبود استانداردهای حسابداری و گزارشگری مالی است که گزارشگری مالی را توسط نهادهای غیر دولتی تقویت می کند که اطلاعات مفید تصمیم را به سرمایه گذاران و سایر کاربران گزارش های مالی ارائه می دهد."
اطلاعات پروژه حسابداری مالیاتی شامل اطلاعات حسابداری مالی است که در کد مالیاتی دولت - یعنی کد درآمد داخلی - نوشته شده و ارائه شده است. حسابداری مالیاتی بر رعایت کد مالیات و ارائه داستان سود و زیان یک کسب و کار متمرکز است تا مسئولیت مالیاتی آن را به حداقل برساند.
حسابداری چیزی فراتر از گزارش درآمد به مقامات مالیاتی یا ارائه اطلاعات درآمد و هزینه به سرمایه گذاران بالقوه است. از حسابداری به عنوان زبان تجارت ، برای تصمیم گیری نیز استفاده می شود.
اطلاعات پروژه حسابداری مدیریتی برای استفاده داخلی است و اطلاعات ویژه ای را برای مدیران یک شرکت فراهم می کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.