دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

انجام پروژه تاسیسات

انجام پروژه دانشگاهی

انجام پروژه تاسیسات

۷۲ بازديد
در برنامه ریزی تأسیسات ، شناخت رابطه نزدیک بین طراحی و ساخت مهم است. به بهترین وجه می توان به این فرایندها به عنوان یک سیستم یکپارچه نگاه کرد. به طور کلی ، طراحی فرآیندی است برای ایجاد توصیف تاسیسات جدید ، که معمولاً با برنامه ها و مشخصات دقیق ارائه می شود. برنامه ریزی ساخت فرآیندی است برای شناسایی فعالیتها و منابع مورد نیاز برای تحقق بخشیدن به طرح ، به یک واقعیت فیزیکی. از این رو ، ساخت و ساز اجرای طرحی است که توسط مهندسان معمار و مهندس پیش بینی شده است. هم در طراحی و هم در ساخت ، بسیاری از کارهای عملیاتی باید با اولویت و روابط دیگر در بین وظایف مختلف انجام شود.
چندین ویژگی برای برنامه ریزی تأسیسات ساخته شده منحصر به فرد است و حتی در همان مراحل اولیه چرخه عمر پروژه باید به خاطر سپرده شود. این موارد شامل موارد زیر است:
    تقریباً هر تاسیساتی به صورت سفارشی طراحی و ساخته می شود و انجام آن اغلب به مدت طولانی نیاز دارد.
    طراحی و ساخت هر دو مرکز باید شرایط خاص یک سایت خاص را برآورده کند.
    از آنجا که هر پروژه خاص سایت است ، اجرای آن تحت تأثیر شرایط طبیعی ، اجتماعی و سایر موقعیت ها مانند آب و هوا ، نیروی کار ، کد ساختمان محلی و غیره است.
 
    از آنجا که عمر مفید یک مرکز طولانی است ، پیش بینی نیازهای آینده ذاتاً دشوار است.
    به دلیل پیچیدگی های فن آوری و تقاضای بازار ، تغییر برنامه های طراحی در حین ساخت غیر معمول نیست.
در یک سیستم یکپارچه ، برنامه ریزی برای طراحی و ساخت تقریباً همزمان می تواند انجام شود ، گزینه های مختلفی را که از هر دو نظر مطلوب هستند بررسی می کند و بنابراین ضرورت تجدید نظر گسترده تحت عنوان مهندسی ارزش را از بین می برد. علاوه بر این ، بررسی پروژه ها با توجه به قابلیت ساخت آنها می تواند با پیشرفت پروژه از برنامه ریزی به سمت طراحی انجام شود. به عنوان مثال ، اگر توالی مونتاژ یک سازه و بارهای بحرانی بر روی سازه مونتاژ شده در حین ساخت به دقت به عنوان بخشی از طراحی کلی سازه در نظر گرفته شود ، می توان تأثیرات طراحی را بر ساخت و سازهای نادرست و جزئیات مونتاژ پیش بینی کرد. با این حال ، اگر انتظار می رود متخصصین طراحی چنین مسئولیت هایی را به عهده بگیرند ، باید به دلیل تقسیم خطرات و همچنین انجام این کارهای اضافی ، پاداش دریافت کنند. به همین ترتیب ، وقتی از پیمانکاران ساختمانی انتظار می رود مسئولیت های مهندسان را بپذیرند ، مانند طرح بسیار پیچیده ای برای ایجاد یک ساختار غیر متعارف ، باید به آنها نیز پاداش داد. تا زمانی که مالک مسئولیت حل این معضل ریسک-پاداش را به عهده نگیرد ، نمی توان مفهوم یک سیستم یکپارچه را برای طراحی و ساخت تحقق بخشید.
جالب است بدانید که دارندگان اروپایی به طور کلی نسبت به فن آوری های جدید و به اشتراک گذاشتن خطرات با طراحان و پیمانکاران بازتر هستند. به طور خاص ، آنها تمایل بیشتری برای پذیرش مسئولیت در مورد شرایط پیش بینی نشده زیرسطحی در مهندسی ژئوتکنیک دارند. در نتیجه ، طراحان و پیمانکاران نیز تمایل بیشتری به معرفی تکنیک های جدید برای کاهش زمان و هزینه ساخت دارند. در رویه اروپا ، مالکان معمولاً پیمانکارانی را با طراحی مفهومی ارائه می دهند و پیمانکاران طرح های مفصلی را تهیه می کنند که توسط مهندسان مالک بررسی می شود. این طرح های دقیق ممکن است طرح های جایگزین باشد و پیمانکاران تخصصی نیز ممکن است طرح های جایگزین مفصل تهیه کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.